Blog Afrykański Kawałek Afryki

Tag: neokolonializm

Paulina Zając, Oni nie znają naszej sztuki. Graffiti w Kenii

Modna forma rozpusty

Film „Oni nie zna­ją naszej sztu­ki. Graf­fi­ti w Kenii” to moc­ny głos prze­ciw­ko tury­sty­ce slum­so­wej. Coraz wię­cej biur podró­ży swo­im znu­dzo­nym klien­tom, któ­rzy widzie­li już wszyst­ko, ofe­ru­je wyciecz­ki po slumsach.

Przeczytaj więcej »
Kamel Daoud, Sprawa Meursaulta

Ledwie co zabity

Autor, któ­ry kil­ka lat temu odwie­dził Pol­skę (kra­kow­skie lite­rac­kie świę­to: Con­rad Festi­val), żyje z nało­żo­ną na nie­go fatwą, ska­zu­ją­cą go na śmierć za kry­ty­kę islamu.

Przeczytaj więcej »
Frank Westerman, El Negro i ja

To nie był gabinet madame Tussauds

Autor miał 19 lat, gdy w 1983 roku na wyciecz­ce po Hisz­pa­nii w muzeum histo­rii natu­ral­nej spo­ty­ka El Negro - czło­wie­ka, któ­ry zmarł w 1830 lub 1831 roku, a po śmier­ci został potrak­to­wa­ny jako eks­po­nat muzealny.

Przeczytaj więcej »
Paulina Zając, Oni nie znają naszej sztuki. Graffiti w Kenii

Modna forma rozpusty

Film „Oni nie zna­ją naszej sztu­ki. Graf­fi­ti w Kenii” to moc­ny głos prze­ciw­ko tury­sty­ce slum­so­wej. Coraz wię­cej biur podró­ży swo­im znu­dzo­nym klien­tom, któ­rzy widzie­li już wszyst­ko, ofe­ru­je wyciecz­ki po slumsach.

Przeczytaj więcej »
Kamel Daoud, Sprawa Meursaulta

Ledwie co zabity

Autor, któ­ry kil­ka lat temu odwie­dził Pol­skę (kra­kow­skie lite­rac­kie świę­to: Con­rad Festi­val), żyje z nało­żo­ną na nie­go fatwą, ska­zu­ją­cą go na śmierć za kry­ty­kę islamu.

Przeczytaj więcej »
Frank Westerman, El Negro i ja

To nie był gabinet madame Tussauds

Autor miał 19 lat, gdy w 1983 roku na wyciecz­ce po Hisz­pa­nii w muzeum histo­rii natu­ral­nej spo­ty­ka El Negro - czło­wie­ka, któ­ry zmarł w 1830 lub 1831 roku, a po śmier­ci został potrak­to­wa­ny jako eks­po­nat muzealny.

Przeczytaj więcej »